Як усе організувати Часи змінюються, і тепер цілковита автоматизація елеваторних процесів можлива й в наших українських реаліях. Для цього насамперед потрібно встановити систему «безоператорна вагова». Її має бути обладнано електронними вагами, електронним табло, яке надає водіїо іїтформаціїо про вагу; RFID-зчитувачем; інфрачервоними датчиками контролю габаритів вагової; фото- та відеофіксацією, комп'ютерною програмою, принтером, світлофором і шлагбаумом.
Одним із головних компонентів «безлюдного елеватора» є RFID-зчитувач. Ці пристрої мають бити встановлені в такій послідовності (покроково):
Крок 1. Перед елеватором — для іденти- фіїсації RFID-картки, наявності створеної для неї електронної товарно-транспортної накладної (ТТН) та перевірки дозволу на відвантаження або завантаження цієї ТТН.
Крок 2. Перед воротами в'їзду - для відкриття воріт.
Крок 3. За воротами в'їзду—для їх закриття.
Крок 4. Перед ваговою тари — для відкриття шлагбаума та ввімкнення зеленого світла світлофора.
Крок 5. На ваговій тари — для зважування.
Крок 6. На силосі завантаження - для ввімкнення завантаження машини.
Крок 7. Перед ваговою брутто — для відкриття шлагбаума та ввімкнення зеленого світла світлофора.
Крок 8. На ваговій брутто — для зважування ваги брутто.
Крок 9. Біля принтера — для роздруку- вання чека або ТТН (за потреби).
Крок 10. Перед воротами виїзду — для відкриття воріт.
Крок 11. За воротами виїзду — для закриття воріт.
На Кроці 1 під час реєстрації RFID-картки відбувається звірка машини та водія. Служба охорони звіряє їх із зареєстрованими в базі даних фотографіями, після чого водію на смартфон приходить лист з інструкціями, маршрутом руху, місцем завантаження, номенклатурою завантаження та вагою завантаження.
Контроль бізнес-процесу здійснюється таким чином, що доки не завершився попередній крок, не починається наступний. Таким чином, підставити фантомний (якого не існує) автомобіль для крадіжки практично неможливо. На кожному кроці фіксується дата та час його здійснення й вираховується інтервал часу від попереднього кроку. Якщо інтервал між кроками перевищує встановлений норматив, на екрані в охорони висвітлюється попередження.
Зважування тари та брутто (Кроки 5 та 8) здійснюється після того, як водій прикладе свою RFID-картку до зчитувача. Також потрібно, щоб були відпрацьовані такі кроки:
• шлагбаум відкрився;
• на світлофорі ввімкнулося зелене світло;
• автомобіль заїхав на вагову;
• шлагбаум закрився;
• програма перевірила по датчиках контролю периметра, чи вірно машина стоїть на ваговій;
• на табло висвітлюється інформація «Зважування дозволено»;
• тільки після цього водій може прикласти RFID-карточку та зважити машину.
Такі дії не дозволяють зловживати зважуванням шляхом швидкого заїзду на вагову та різкого гальмування, коли сила інерції машини використовується для додавання ваги на тарі або її зменшення на брутто.
Крім того, введення програми залишає «поза грою» такого гравця, як вагар. Наприклад, коли машина тільки заїжджає на вагову брутто й датчик показує лише 2 т, вагар може натиснути кнопку «калібрування» і ваги обнуляються.
Як наслідок, підприємство втратить 2 т продукції.
• Взагалі дуже важко зрозуміти, навіщо на елеваторах утримують вагарів, у функції яких входить лише натиснути дві кнопки — «тара» та «брутто», розуміючи, що ризики зловживання з боку вагаря дуже великі.